اکسیران

شرکت اکسیر آزمای شکوه کوثر ( دانش بنیان )

  1. خانه
  2. »
  3. محصولات
  4. »
  5. مونو آمونیوم فسفات
مونو آمونیوم فسفات یکی از مهمترین ترکیبات شیمیایی است که کاربرد اصلی آن استفاده در صنایع کشاورزی و به عنوان کود است. این ماده شیمیایی همینطور به صورت صنعتی نیز استفاده میشود این ترکیب بیشتر در صنعت کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود. این کود میتواند کمبود نیتروژن و فسفر را در خاک جبران کند و سبب بهبود کیفیت محصولات کشاورزی شود.
مونو آمونیوم فسفات
در این مطلب میخوانید

مونو آمونیوم فسفات یکی از مهمترین ترکیبات شیمیایی است که کاربرد اصلی آن استفاده در صنایع کشاورزی و به عنوان کود است.

این ماده شیمیایی همینطور به صورت صنعتی نیز استفاده میشود این ترکیب بیشتر در صنعت کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود. این کود میتواند کمبود نیتروژن و فسفر را در خاک جبران کند و سبب بهبود کیفیت محصولات کشاورزی شود.

استفاده از مونو آمونیوم فسفات در کشاورزی 

استفاده از مونو آمونیوم فسفات در صنعت کشاورزی یکی از بهترین راه ها برای تولید کود در این صنعت می باشد و امروزه در سراسر جهان مرسوم است. کمبود نمک و اکسیژن موجود در خاک به وسیله این کود جبران می شود.  

خواص و ویژگی های مونو آمونیوم فسفات 

این ماده به صورت دانه های گرانولی و سفید رنگ و محلول در آب است.

این کود نه تنها یک منبع کارآمد برای فسفر است بلکه جذب فسفر طبیعی موجود در خاک را برای گیاه راحت میکند و درصد دریافت آن را افزایش می دهد.

علت آن آمونیوم موجود در این کود است که PH را در ناحیه ریشه کاهش می دهد و در نتیجه دسترسی فسفر بیشتر می شود.

این کود به عنوان یک منبع بسیار کارآمد فسفر ابتدای فصل رشد، زمانی که در دسترس بودن فسفر برای استقرار سیستم ریشه ضروری است، توصیه می شود.

می توان این کود را در مخزن با کودهای دیگر مخلوط کرد تا نیازهای غذایی محصول را در طول چرخه رشد برآورده کند.

توضیح : این کود با کلسیم و منیزیم نباید ترکیب شود.

تغذیه برگی

محلول پاششی این کود در تامین فسفر در مواقعی که گیاه نیاز به پاسخ سریع دارد و به شدت دچار کمبود باشد موثر است. این روش باید به عنوان یک روش تکمیلی برای استفاده از فسفر خاک در نظر گرفته شود. غلظت محلول های را می توان با توجه به سن برگ افزایش داد.

سازگاری

مونو آمونیوم فسفات با اکثر سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی سازگار است. البته نباید آن را با کودهای کلسیم یا منیزیم مخلوط کرد. توصیه می شود سازگاری مخلوط مورد نظر خود را با تهیه نمونه ای از مواد در غلظت های توصیه شده تایید کنید تا احتمال واکنش مضر را رد کنید. این مخلوط باید قبل از درمان تجاری روی ناحیه کوچکی اسپری شود تا بررسی شود که آیا اثر نامطلوب رخ می دهد یا خیر.

برای اطلاع از قیمت و موجودی مونو آمونیوم فسفات با شرکت اکسیران تماس بگیرید

زمان مصرف کود مونو آمونیوم فسفات


کود باید با توجه به نسبت و زمان چرخه محصول استفاده شود. این کود از مرحله اولیه کشت تا مرحله قبل از گلدهی قابل استفاده است. می توان از آن به دو روش آبیاری قطره ای، اسپری برگی و همچنین برای درمان ریشه استفاده کرد.

برای درمان ریشه باید حدودا 10 گرم کود را در هر لیتر آب استفاده شود.

دوز توصیه شده کود به روش آبیاری قطره ای باید حدود 1.5 تا 2 گرم NPK باشد که با توجه به نوع محصول و خاک با هر لیتر آب مخلوط شود.

نکته مهم: روش های ذکر شده به صورت متوسط بوده و با شرایط اقلیمی ، شرایط خاک و … مرتبط است.

هنگام مصرف کود به روش اسپری برگی باید از فسفات مونو آمونیوم (12-61-0) 30-40 روز پس از کاشت تا مرحله قبل از گلدهی به نسبت 0.5-1.0 درصد 2-3 بار در فاصله 15-10 روز استفاده شود.

سایر موارد استفاده از مونو آمونیوم فسفات

استفاده از مونو آمونیوم فسفات در آتش نشانی مونو آمونیوم فسفات در برخی از کپسول های آتش نشانی و یا مواد قابل استفاده برای خاموش کردن آتش به کار می رود.

تولید کننده مونو آمونیوم فسفات

شرکت اکسیران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان داخلی مونو آمونیوم فسفات شناخته می شود. این محصول در بسته بندی های 25 کیلوگرمی عرضه می شود.

مونو آمونیوم فسفات
مونو آمونیوم فسفات تولید شرکت اکسیران

 برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این محصول میتوانید این مقاله را مطالعه کنید. اکسیران همینطور تولید کننده محصول پرطرفدار دی آمونیوم فسفات هم هست اصلی آن استفاده در صنایع کشاورزی و به عنوان کود است. مونو آمونیوم فسفات همینطور به صورت صنعتی نیز استفاده میشود. جهت خرید  میتوانید با شرکت اکسیران تماس بگیرید تلفن تماس : 02177651134

خرید مونو آمونیوم فسفات

برای خرید یا استعلام قیمت مونو آمونیوم فسفات تماس بگیرید کمبود نمک و اکسیژن موجود در خاک به وسیله این کود جبران می شود. خواص و ویژگی های مونو آمونیوم فسفات این ماده به صورت دانه های گرانولی و سفید رنگ و محلول در آب است.

کود مونو آمونیوم فسفات

یکی از پر کاربرد ترین و اصلی ترین موارد مصرف مونو آمونیوم فسفات استفاده آن به عنوان کود است. این کود با جبران کردن کمبود های خاک از جمله نیتروژن و نمک سبب افزایش کیفیت خاک می شود. این کود به صورت دانه ای می باشد و محلول در آب است. این کود که آن را کود npk هم مینامند به شدت مناسب خاک های خنثی می باشد.

 

قیمت مونو آمونیوم فسفات به همراه آنالیز

آنالیز مونو آمونیوم فسفات

برای دریافت آنالیز مونو آمونیوم فسفات میتوانید با کارشناسان فروش مواد شیمیایی ما در اکسیران تماس بگیرید همچنین میتوانید جهت دریافت فایل PDF آنالیز مونو امونیوم فسفات روی لینک زیر کلیک کنید

PDF file icon.svg
#آنالیز مونو آمونیوم فسفات

کل نیتروژن (N) 12% نیترات نيتروژن N-(NO3) 0% نیتروژن آمونیوم (N-NH4) %12 نیتروژن اوره (N-NH2) 0% اسید فسفریک (P2O5) %61 رطوبت %0.03 PH (در 1-3 درصد مواد معدنی وآب) 4.0 حلالیت 365 (گرم/لیتر در 20 درجه سانتیگراد آب) کریستال سفید رنگ

نام مادهمونو آمونیوم فسفات
فرمول مولکولیNH4H2PO4 
دمای ذوب190°C
چگالی1.80 gr/cm3
جرم مولکولی115.02

اطلاعات بیشتر

برای خرید مواد شیمیایی با شرکت اکسیران تماس بگیرید. 

تلفن های تماس :

☎️: 02177538455

? :09020098999

? :info@eksiran.com 

همچنین میتوانید از طریق واتس اپ با شماره 09021097999 تماس بگیرید

5/5 - (3 امتیاز)

8 نظر

    • درود بر شما.
      بله. شرکت اکسیر آزمای شکوه کوثر تولید کننده مونو آمونیوم فسفات و همینطور دی آمونیوم فسفات می باشد.

    • بله به جهت پاسخ به نیازهای مشتریان مونو آمونیوم فسفات چینی هم موجود کردیم. برای اطلاع دقیق از موجودی و قیمت با ما تماس بگیرید. 02177651135

    • این سوال کاملا تخصصی است و به صورت کلی نمیشود به آن پاسخ داد.
      برای بررسی دقیق این موضوع می بایست با کارشناسان فنی اکسیران مشاوره داشته باشید. به همین منظور میبایست اطلاعات دقیقی از محصول مورد نظر شرایط خاک و … در اختیار ما قرار بگیرد. شماره تماس پشتیبانی : 02177651134

    • دوست عزیز تفاوت اصلی دو کود مونو آمونیوم فسفات و دی آمونیوم فسفات در این است که کود مونو آمونیوم فسفات به صورت کود جامد می باشد و دی آمونیوم فسفات به صورت کود مایع و محلول در آب است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.